Her er et par argumenter!
Hvad er det og hvorfor er det afgørende? De fleste afviser brugen af ekstra arbejde i henhold, bare for at tablets og smartphones kan se ens hjemmeside en smule anderledes. Problemet idag er at hvis man ikke benytter sig af, så kan man besværliggøre det for ens kunder.
B2B kunder forventer man nemt og elegant kan finde virksomheden på kort, samt have hurtig adgang til telefon nummer og adresse.
Hvorimod på B2C markedet har det radikalt ændret måden hvorpå besøgende surfer idag. Idag surfer kunderne fra en café eller bare fra sofaen, med et halvt øje på tv'et og det betyder at man skal sørge for at selv det mindst mulige besvær forsvinder.
Da Køkkenskaberne kom til os for at få deres website op og kører, var De ikke overbevist over ideen. Årsagen er at alle tror det ser ens ud på alle computer, smartphones og tablets. Det gør det egenligt også, dog kan brugen af ens website bliver væsentligt forringet, hvis dine kunder skal sidde og zoome ud og ind, for at kunne læse og se dit website.
Netop ved at tænke ens målgruppe ind i dette tilfælde kan få en afgørende betydning for ens mersalg og respons.
Forstil dig en kunde som er på farten med sin smartphone og skal bruge dit telefon nummer, hvorefter han går ind på dit website, zoomer ind og ud for at finde det, for derefter at skulle hoppe mellem sin browser og telefon tastatur, for at taste nummeret ind. Besværligt er ikke ordet.
Dette slipper man for, da man kan sørger for at de mest tilgængelig oplysninger er tilstede på startside, samt at man bare kan trykke på telefonnummeret på siden, hvorefter telefonen automatisk ringer op
Men der er flere fordele og her er det Køkkenskaberne oplevede en stor forandring. Gennem SEO kan vi indhente oplysninger af brugen af deres website, og der fandt vi nogle ret så interessante tendenser. Deres målgruppe benytter hovedsageligt køkkenskaberne mellem kl. 17 og 22 og over 45% bruger en tablet. Det vil sige at når folk kommer hjem fra arbejde, og slapper af på sofaen, så sidder man og drømmer om et nyt køkken eller bad, og henter inspiration fra deres website. Dette udmunder også i at de får flere henvendelser gennem deres website, end tidligere.
Det er ikke svært at forestille sig at man sidder og kigger fotos, samt læser beskrivelser, hvorefter man giver sin tablet til sin partner for at hører vedkommendes ide om fremtidig indretning.
Netop at vi kan få internettet hen i sofaen, frem for den klassisk stationær computer, gør at man bruger tiden helt anderledes på nettet, men også at man nemt kan vise andre i nærheden, det man finder.
Når man arbejder med mobilt design, så kan man også tilpasse indholdet til hvilken platform der kommer ind på websiden. For eksempel kan det være, at man ønsker noget af sin navigation fjernet, da det kan være irrelevant for smartphones eller tilføje elementer der kan gøre navigation nemmere eller prioritere en anden information, som er relevant på telefon.
Idag er det også blevet en almindelig ting at få udnyttet når man starter på et nyt website, og man ser at mange er i fuld gang med at gøre nuværende websites mobile, hvilket koster mange penge. Det svare lidt til at grave en kælder ud, når fundamentet er lagt.