webdesign iværksætter

Komme højt på Google med SEO

Mange ved ikke at man kan komme højt frem på googles søgeliste, ved at have en meget overvejet strategi, i henhold til ens indhold. Netop en grundig analyse af sine konkurrenter, samt indsamling af data på hvordan ens egen hjemmeside, er vigtige parameter for at være konkurrencedygtig på nettet. For visse brancher og produkter er det altafgørende, mens det for andre, kan være mindre interessant, eftersom man ikke får kunder gennem nettet.

At kunne findes på Google er årsagen til man har et website i det hele taget.


Hvad er seo?

Seo er en forkortelse af “search engine optimatization”, hvor i det forståes at man optimere ens indhold med henblik på at kunne findes på søgemaskiner.

Hvad er så glæden ved det ekstra arbejde? Her kan nævnes, at man kan få en bedre forståelse for hvad folk søger på for at finde frem til Jeres side. Samt man kan se hvordan søgemaskinerne rent faktisk vurdere den informationen man har på sin side.

Denne data kan bruges til at sørge for en lidt bedre placering på Google og se hvordan dine konkurrenter klarer sig. De fleste der søger på et søgeord kommer sjældent forbi side 2 af søgeresultaterne, og derfor er kampen om førstepladsen meget eftertragtet.

For enkelte brancher kan det være næsten umuligt at komme på første side, mens for andre er væsentligt nemmere.

seo på ipad

Hvordan man kommer til tops

Alle der får et website forstår automatisk at når man søger sit firma navn, så kommer man frem på toppen. Dette sker ikke automatisk og spørgsmålet er om man kommer på side 1, eller man er begravet på side 3.

Som standard tilbyder vi en fornuftig og rimelig placering på google. Hvis man googler sit firma navn så vil man komme i toppen og dette er dog ikke et større problem. Problemet er at hvis man forventer at finde sin tømrevirksomhed ved at skrive “tømre” så er sagen pludselig meget anderledes.

I disse tilfælde kan det være komplet umuligt at få en kunde op på side 1, eftersom der er så mange der udbyder det samme, dog kan man sørge for at man ikke er helt begravet på side 3 eller 4.

Dertil så vil mange potentielle kunder normalt tilføje sin søgning med en lokalitet. F.eks “tømre i Kolding” eller lignende, og det er her konkurrencen for langt de fleste virksomhed ligger. Medmindre man tilbyder en landsdækkende service eller produkt.

Derfor skal man gøre sig meget klar over, hvilke andre sites man konkurrer imod, samt ens egen forventninger til ens placering på google.

Om man skal komme højt gennem lokal, regional eller globalt, afhænger af hvilken type virksomhed der er tale om. Og derfor er det individuel vurdering der afgøre behovet for SEO


Du skriver teksterne

At I bliver nød til at forfatte teksterne, hænger sammen med Jeres viden og kompetance, som skal være gennemgående. Det er umuligt for andre at skrive professionelle tekster, hvis man ikke har kendskab til de tekniske detaljer og fagudtryk.

Vi kigger teksterne igennem, retter stavefejl og tegnsætning hvis det er nødvendigt, samt retter ord og vendninger til, så de bedst muligt kan bliver optimastiseret til Google.

Dertil kan i også få den rette stemme og udtryk igennem Jeres budskab, fremfor at det er skrevet af en professionel, der nemt formidler for overfladisk. Jo dybere man kan beskrive, jo lettere er det at optimatisere. Vi står selvfølgelig altid til assistance undervejs i denne process, og hjælper Jer hvis I støder på problemer.

Dertil så er det også omkostningsbesparende.